Sprekers

Gert Koot

Gert Koot

consultant, docent, co-auteur, columnist

Gert Koot is ruim 20 jaar werkzaam geweest bij verschillende reclameadviesbureaus. Van thematische- tot actiemarketing-bureaus. Na deze periode is hij in 1999 begonnen als Marketing Directeur bij een internet joint venture van Endemol en SBS Broadcasting om daarna bij SBS Broadcasting de afdeling Multi Media Concepten op te zetten.
Vanaf medio 2004 heeft hij zijn eigen adviesbureau onder de naam Branded Entertainment. Vanuit dit bureau adviseert hij organisaties (publiek en privaat) over de mogelijkheden van nieuwe media en de convergentie van Content en Commercie.
Als believer van de nieuwe regels in het marketing, marketingcommunicatie- en communicatieland verzorgt hij regelmatig trainingen en “wake-up calls” bij organisaties in zowel de profit als de non-profit sector. Gedreven door de technologische ontwikkelingen gelooft hij steeds meer in de vicieuze cirkel van vertrouwen en aandacht als basis voor een succesvolle toekomst voor het vakgebied.
Naast deze consultant functie is hij ook docent op de terreinen van nieuwe media, Branded Entertainment, en Social Media bij de Stichting Reclame Marketing (SRM) en het NIMA. Hij is co-auteur van het in 2018 verschenen boek Marketingcommunicatie in 14 stappen. Daarnaast is hij columnist voor Adformatie en publiceert hij iedere zondagmorgen zijn “Van Alles over Van Alles Weekupdate”.

Masterclass Hoe ziet ons vak er over 10 jaar uit?

Het antwoord op deze vraag weet niemand. Gelukkig maar. Anders maken we er weer een spoorboekje van en hoeven we verder niet na te denken. Ondanks dat we deze vraag niet kunnen beantwoorden is het wellicht verstandig om toch je ogen en met name je oren open te houden. Veel van wat er straks nodig is aan kennis en inzicht zou nu al wel een zichtbaar kunnen zijn aan de horizon. Tijdens deze ochtendsessie verkennen we dan ook het landschap op proberen we niet alleen de ontwikkelingen te duiden maar ook de gevolgen daarvan voor het communicatievakgebied te ontdekken.

Workshop Hoe ziet ons vak er over 10 jaar uit?

inhoud workshop